? ??????????????Punk Collage? ????? ?? ???Rating: 4.7 (398 Ratings)??230 Grabs Today. 70022 Total Grabs. ?
?????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????21?? ?????Love Takes You Away? ????? ?? ???Rating: 4.8 (46 Ratings)??211 Grabs Today. 28623 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Selasa, 7 Julai 2009

MOTIVASI UNTUK PELAJAR

Alhamdulillah, akhirnya laman Motivasi Alihan Pelajar ini berjaya diwujudkan untuk saya curahkan pelbagai idea, pandangan, komen dan sebagainya. Saya berusaha untuk mengemaskini kandungan dalam blog ini dari semasa ke semasa meskipun mungkin tidak setiap hari. Pelbagai perkara akan disentuh dan dikupas seperti petua-petua kecemerlangan, isu-isu semasa, pelbagai strategi dan teknik belajar, tip-tip untuk guru dan ibu bapa dan banyak lagi.
Motivasi Alihan Pelajar wujud sejak tahun 1995 lagi dan kursus ini dijalankan di seluruh Malaysia. Malah sebahagian daripada pengisian kursus ini saya bukukan untuk dibaca dan difahami. Buku tersebut diterbitkan oleh PTS Millennia Sdn. Bhd. Dengan adanya blog ini maka pengunjung bolehlah memberikan pandangan, saranan dan kritikan bagi membolehkan saya memantapkan lagi program yang dijalankan itu. Saya mengalu-alukan setiap pandangan sama ada positif ataupun negatif. Pandangan positif menjadi dorongan untuk diri saya dan pandangan negatif pula membolehkan saya memperbaiki lagi kualiti yang ada.
Sebenarnya bukan mudah untuk memberikan motivasi yang mampu menggerakkan minda manusia. Berkesan ataupun tidak sesuatu motivasi itu bergantung kepada hasilnya bukan kepada cara atau pengisiannya. Kalau cara yang digunakan untuk memotivasikan itu hebat tetapi hasilnya tiada maka tiadalah ertinya. Begitu juga kalau pengisian motivasi itu mantap tetapi hasilnya kosong maka tiada makna pengisian tersebut. Apabila bercakap mengenai motivasi, kita bercakap berkenaan hasil dan pastinya hasil yang kita mahukan adalah hasil yang terbaik. Blog ini adalah peluang untuk saya membicarakan pelbagai aspek motivasi dan anda sebagai pengunjung perlu berfikiran terbuka dalam membuat penilaian sebelum membuat kesimpulan.
Salam Perjuangan,

0 ulasan: